вівторок, 11 серпня 2020 р.

Казка "Про дурне мишенятко"

(С.Маршак)

Усім з дитинства знайома казка про дурне мишенятко, яке ніяк не хотіло спати. Ця казка показує, як мамі часом важко укласти спати свого улюбленого малюка і про те, куди може завести примхливість і вередливість маленьких діточок.
А чи знали Ви, що казка "Про дурне мишенятко" була написана 95 років тому? З нагоди ювілею пропонуємо Вам ще раз прочитати її, а можливо й вперше. Приємного читання. 


Мишка ввечері співала:

— Спи, маленький! Замовчи!

Дам тобі шматочок сала,

Недогарочок свічі.

Мишеня пищить спросонку:

— Ти співаєш дуже тонко,

Ти, матусю, не співай,

Краще няньку пошукай.

 

Вибігає мишка-мати,

Стала качку в гості звати:

— Ви приходьте, тьотю качко,

Мишенятко колихати.

 

Заспівала качка дзвінко:

— Кря-кря-кря! Засни, дитинко!

Після дощику в саду

Черв'ячка тобі знайду.

Їй пищить маленька мишка:

— Одійди мерщій од ліжка!

Голосні твої пісні

Не сподобались мені.

 

Вибігає мишка-мати,

Стала жабу в гості звати:

— Ви приходьте, тьотю жабо,

Мишенятко колихати.

 

— Ква-ква-ква! — співає жабка,

— Спи, мишатко — сіра лапка.

Дам тобі я комара.

Чуєш? Спатоньки пора.

Їй пищить маленька мишка:

— Одійди мерщій од ліжка!

Бо нудні твої пісні,

Не сподобались мені.

 

Вибігає мишка-мати,

Та конячку стала звати:

— Ждем вас, тітонько конячко,

Мишенятко колихати.

 

— І-гі-гі,— конячка рже,

— Спи, маленький, годі вже!

Я для тебе, молодця,

Дам свіженького сінця!

Та пищить маленька мишка:

— Одійди мерщій од ліжка,

Бо страшні твої пісні,

Не сподобались мені!

 

Вибігає мишка-мати,

Стала свинку в гості звати:

— Ви приходьте, тьотю свинко,

Мишенятко колихати.

 

Заспівала хрипло свинка:

— Хро-хро-хро! Засни, дитинко!

Спи, дурненьке! Лю-лю-лю!

Я морквиночку куплю.

Їй пищить маленька мишка:

— Одійди мершій од ліжка!

Дуже хриплі ці пісні

Не сподобались мені.

 

Вибігає мишка-мати,

Стала курочку гукати:

— Ви приходьте, тьотю Курко,

Мишенятко колихати.

 

Заквохтала курка дзвінко:

— Ко-ко-ко, не плач, дитинко!

Лізь під крильце, дорогенький,

Там і сухо, і тепленько.

Їй пищить маленька мишка:

— Одійди мерщій од ліжка!

Голосні твої пісні,

Не сподобались мені!

 

Вибігає мишка-мати,

Стала щуку в гості звати:

— Ви приходьте, тьотю щуко,

Мишенятко колихати.

 

Заспівала тьотя щука,

Та не чути ані звука.

Б'ється, б'ється так і сяк

— Не співається ніяк.

Їй пищить маленька мишка:

— Одійди мерщій од ліжка!

Дуже тихі ці пісні

Не сподобались мені.

 

Вибігає мишка-мати,

Стала кицю в гості звати:

— Ви приходьте, тьотю кицю,

Мишенятко колихати.

 

Заспівала киця нишком:

— М'яу, м'яу! Ляжеш в ліжко.

Треба спати! Лю-лю-лю!

Я дитиноньку присплю.

А мишатко відповіло:

— Ти співаєш дуже мило,

От хороші ці пісні!

Заспівай-но ще мені!

 

Прибігає мати-мишка,

Подивилася на ліжко:

Мишеня своє шукає,

А мишатка вже немає.









(Переклад українською – М.Пригари)

Немає коментарів:

Дописати коментар